Розмитнення авто 2024. Що нового?

Розмитнення авто 2024. Що нового? фото

Що варто знати автомобілістам та учасникам ринку

Ми зібрали головні зміни, які стосуються імпорту та митного оформлення автотранспорту, які відбудуться (або вже відбулися) з початком 2024 року, а також оглянемо ініціативи, які можуть бути втілені впродовж цього року.

Нові ставки мита на транспортні засоби з Європейського Союзу

Кожного року, згідно з міждержавними угодами та низкою внутрішніх документів, відбувається поступове зниження ввізного мита на легкові автомобілі, які мають походження з ЄС. На окремі групи легковиків ці ставки вже нульові, деякі ще не дійшли до нуля, однак суттєво знижені. Звичайна ставка мита – 10%. Ось які знижені ставки мита у 2024 році на легкові авто походженням з ЄС:

Нові легкові авто, бензиновий двигун, за об’ємом циліндрів

До 1000 см3 – 0%

1000-1500 см3 – 1,8%

1500+ см3 – 0%

Нові легкові авто, дизельний двигун, за об’ємом циліндрів

До 2500 см3 – 1,8%

2500+ см3 – 0%

Вживані легкові авто, всі типи двигунів – 1,8%

Автобуси – 0%

Спецтехніка – 0%

Вантажівки – 0%

Тягачі для напівпричепів вживані, далі – тягачі (УКТ ЗЕД 8701 21 90 00) – 0%

Причепи – 0%

Нагадаємо, що у 2026 році всі ставки мита на авто походженням з ЄС стануть нульовими.

Країни, автомобілі з яких мають знижену (або нульову) ставку мита у 2024 році

Важливо, що подібно як у попередньому розділі, йдеться саме про транспортні засоби, які мають походження із зазначених країн, а не лише відправляються звідти. Також зазвичай потрібен документ, який підтверджує це походження, який у кожній з країн може мати свою форму. Дізнатися умови експорту з конкретної країни та про те, як отримати підтвердження походження транспортного засобу, щоб отримати знижену або нульову ставку мита, можна за телефоном 0800-20-91-23.

Розрахувати вартість розмитнення?
Зв’яжіться з нами — з радістю допоможемо
request

Країни ЄАВТ (Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія та Швейцарська Конфедерація):

Автобуси – 0%

Легкові авто – 0 або 1,8% (залежно від типу за УКТ ЗЕД)

Вантажні авто – 0%

Тягачі – 0%

Спецтехніка – 0%

Причепи – 0%

Канада

0% для всіх видів ТЗ

Ізраїль

Автобуси – 2 або 4%

Легкові авто – 1 або 2%

Вантажні авто – 0 або 1 або 2%Тягачі – 0%

Спецтехніка – 0 або 2%

Причепи – 0%

Македонія

Автобуси – 0%

Легкові авто – 0 або 5 або 10%

Вантажні авто – 0%Тягачі – 0%

Спецтехніка – 0%

Причепи – 0%

Велика Британія

Автобуси – 0%

Легкові авто – 0 або 1,8%

Вантажні авто – 0%Тягачі – 0%

Спецтехніка – 0%

Причепи – 0%

Розмитнення авто 2024. Що нового? фото 1

Плюс рік – більший акциз

Один із податків, включених до розмитнення легкових автомобілів – акциз, визначається за формулою, залежною від типу та об’єму двигуна, а також повного віку автомобіля. Оскільки наступив 2024 календарний рік, кожен автомобіль на вторинному ринку став на рік старший.

На практиці це виглядає так: легковик, який до настання нового року мав повних 7 років, тепер вже матиме 8. Відповідно до формули розрахунку акцизу, базову ставку та об’єм циліндрів вже доведеться множити не на 7, а на 8. Наприклад, для бензинового легковика з порівняно невеликим мотором 1500 см3 та віком 7 років розмір акцизу становить 525 євро. Коли ж додати ще один рік – сума зросте до 600 євро.

Відповідно дещо зросте розмір ПДВ, який нараховується на суму, яка складається з оціночної вартості автомобіля, мита та акцизу.

Розмитнення у Дії

Наприкінці минулого року у Верховній Раді був зареєстрований законопроєкт №10380, який мав би створити законодавчі основи для функціонування дистанційного розмитнення, за допомогою застосунку Дія або ж через електронний кабінет водія.

Насамперед варто зазначити, що у разі набуття чинності цим проєктом, він не стане єдиним варіантом розмитнення – скоріше він створить додаткові (спрощені) умови для тих, кому підійде саме такий механізм. А суть його доволі проста: всі принципи оподаткування залишаються такими ж, які діють зараз, змінюється лише оцінка легкових автомобілів (проєкт призначений лише для них), яка визначатиметься з бази даних про ціни, яку ще потрібно створити.

Розмитненням у Дії зможуть користуватися як фізичні, так і юридичні особи, а оскільки це додаткова опція, у разі незгоди з оцінкою (з боку декларанта, чи з боку митниці), розмитнення відбуватиметься за тими ж принципами, які діють зараз.

А ще запропонований механізм тимчасовий, який діятиме до вступу України до Європейського Союзу.

Розмитнення авто 2024. Що нового? фото 2

Щоб зробити більш детальні прогнози щодо того, чи справді розмитнення стане швидшим та простішим, а також як зміняться витрати на митне очищення транспорту, потрібно оперувати даними про митну вартість автомобілів. А поки цієї єдиної бази не існує, неможливо зрозуміти, який з варіантів буде цікавіший приватним покупцям та автобізнесу – «класичний» та довший, чи новітній, швидший, але з власним внутрішнім «оцінщиком».

Пільги на розмитнення

Якби зібрати усі законопроєкти, в яких містяться ті чи інші варіанти зниження або звільнення від податків окремих категорій громадян, довелось би використати не один аркуш офісного паперу для того, щоб надрукувати таблицю з такими ініціативами, зареєстрованими впродовж 9 скликання українського парламенту.

Попри деякі відмінності, основні акценти більшості документів направлені на надання пільг Учасникам бойових дій, рідше тим, хто втратив автомобілі на тимчасово окупованих територіях або внаслідок обстрілів. Одні документи охоплюють лише легкові автомобілі, інші можуть включати всі види транспортних засобів. Котрісь містять обмеження та «запобіжники» на кшталт одного автомобіля за пільгами, інші можуть не містити подібних пропозицій.

Об’єднує ці документи те, що наразі жоден з них (окрім «нульового розмитнення», яке діяло кілька місяців після початку повномасштабного вторгнення та було достроково скасоване) не був винесений на голосування навіть у першому читанні. І навряд чи буде, оскільки податкова політика держави на час дії воєнного стану навряд чи допускатиме створення будь-яких пільг, які зможуть призвести до зниження надходжень до бюджету. Тож поки не варто очікувати на запровадження «нульового розмитнення» чи якихось пільг на оподаткування імпорту транспорту.