Електричні «буси» й вантажівки можна ввозити з пільговим розмитненням. Як це зробити?

Електричні «буси» й вантажівки можна ввозити з пільговим розмитненням. Як це зробити? фото

Окремі види електричних транспортних засобів можна розмитнювати без ПДВ

Імпорт електричних вантажних автомобілів відтепер відбуватиметься без сплати ПДВ – а це фактично 1/5 (20%) частина від вартості такого автомобіля. 

Щодо інших податків на імпорт - мито може теж складати 0% за умови наявності сертифіката EUR.1 (без нього - 10% від оціночної вартості ТЗ), акцизний збір за ці транспортні засоби не стягується. До всього ще варто згадати, що на вантажні авто відсутній збір до Пенсійного фонду за першу реєстрацію – і це ще одна їхня перевага.

Які бувають електричні вантажні авто?

В Україні поки цей сегмент не надто розвинений – здебільшого на ринку доступні електричні фургони Renault Kangoo Z.E., які фактично виглядають так само, як і дизельні версії, лише рухаються майже безшумно. Ще рідше можна зустріти на наших дорогах невеликий «бус» Nissan e-NV200, який має «начинку» від відомого легковика Leaf.

Всього на всіх сайтах оголошень в Україні зараз можна знайти близько 100 оголошень про продаж електричних вантажівок, що навряд чи можна назвати широкою пропозицією. Однак слід розуміти, що так склалося не тому, що й у світі немає з чого вибирати, а тому, що донедавна на них розповсюджувалися правила розмитнення подібні до тих, що застосовуються до бензинових чи дизельних машин.

Якщо ж оглянути пропозицію на європейському ринку – моделей там значно більше, і в ширшому «ваговому» діапазоні. Окрім згаданих Renault Kangoo та Nissan e-NV200, також у Європі можна купити невеликі електричні фургони Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Ford Transit Connect, Nissan e-Townstar, Opel Combo-e та інші. Зазвичай вантажність таких фургонів складає 500-800 кг, а обсяг «багажника» близько 3 кубічних метрів.

Електричні «буси» й вантажівки можна ввозити з пільговим розмитненням. Як це зробити? фото 1

Запас ходу – залежить від конкретної версії, зазвичай такі авто комплектуються батареями орієнтовно на 20 або 40 кВт-год, що в міському режимі дозволяє подолати від 100 до 200 км, або й більше.

Коли ж потрібно перевезти більше вантажу – на європейських ринках присутні такі моделі, як Mercedes-Benz eVito – електрична версія популярного у нас «Віто». Його вантажність вже вища, ніж у легких фургонів, до 1400 кг, а об’єм вантажного відділення складає від 6 м3 для стандартної бази, та 8,6 м3 для подовженої. Запас ходу близько 150 км. 

Якщо ж досі на вашу думку йшлося про щось «дрібне», ось цілком «дорослі буси»: Mercedes-Benz eSprinter, Volkswagen e-Crafter, Ford Transit, Fiat Ducato, Renault Master, Maxus E-Deliver – такі вже можна купувати в Європі, «приганяти» в Україну та використовувати для власної справи. Вантажність та об’єми вантажного відсіку у них фактично такі ж, як і в дизельних версій, запас ходу (залежно від модифікації) 100…200 км, або й більше.

Електричні «буси» й вантажівки можна ввозити з пільговим розмитненням. Як це зробити? фото 2

Важливо мати місце для заряджання таких машин – в ідеальному варіанті ще й за побутовим тарифом (ще плюс – якщо нічним). Тоді економія на кожному кілометрі буде суттєва, навіть у порівнянні з сучасними дизельними моторами. А от щодо надійності – тут однозначно «електрички» виграють: ніяких форсунок, сажових фільтрів, турбін та іншої складної і дорогої механіки.

Зрозуміло, що у разі, якщо ваші щоденні потреби у дистанціях значно більші – варто дочекатися технологій, які дозволятимуть електровантажівкам долати 500-1000 кілометрів без підзарядок. Однак більшість такого транспорту частіше виконує так звану функцію доставлення «останньої милі», працюючи в межах одного міста й рідко коли перевищує денний пробіг навіть у сотню кілометрів.

Інші ж фургони чи «буси» можуть взагалі мало не 98% часу простоювати. Скажімо, привозять інструменти та матеріали на будівельний об’єкт зранку, і ввечері виконують зворотний маршрут. Тут взагалі батарею можна буде заряджати раз чи два у тиждень, а гроші, які раніше витрачалися тисячами на АЗС, скерувати на інші потреби.

Одним словом – є сенс розглянути електричне вантажне авто вже сьогодні, аби буквально за тиждень-другий почати суттєво економити кошти на пальному. При тому не боятися сучасних примхливих дизелів, і їздити у майже цілковитій тиші без шуму мотора та його вібрації.

Електричні «буси» й вантажівки можна ввозити з пільговим розмитненням. Як це зробити? фото 3

А що почому? Це вже залежить від ваших потреб – шукаєте невеликого фургона чи «буса» з подовженою колісною базою і підвищеним дахом. У будь-якому разі наші фахівці зможуть віднайти відповіді на всі ваші запитання, допомогти підібрати вантажний електричний автомобіль та організувати його викуп, доставлення з Європи й розмитнення «під ключ».

Дізнайтеся про всі подробиці вже зараз на сторінці West Auto Hub – «авто під ключ».