Авто з обмеженим віком: як зміниться імпорт вживаних машин в Україну?
Міністерство розвитку громад та територій оприлюднило проєкт закону, який може внести суттєві зміни для автомобілістів. Розглянемо ключові пропозиції цього документа.
1. Техогляд замість сертифікації
Наразі перед першою реєстрацією імпортованого транспортного засобу необхідно пройти сертифікацію. Новий законопроєкт пропонує замінити цю процедуру на обов'язковий технічний контроль (ОТК) для всіх типів ТЗ. У разі успішного проходження ОТК, замість сертифіката в сервісному центрі МВС подаватиметься протокол про проходження ОТК. Варто зазначити, що регулярність ОТК для приватних легкових автомобілів не змінюється.
2. Обмеження віку імпортованих авто до 20 років
Пропонується встановити максимальний вік транспортних засобів, які ввозяться в Україну, на рівні 20 років. Незважаючи на те, що наразі дозволено імпорт легкових авто, які відповідають екологічним нормам «Євро-2» (введеним у 1995 році), фактично такі старі автомобілі рідко імпортуються через їхній стан та високі митні платежі. За даними, частка імпортованих легковиків віком понад 20 років становить лише 4,6%
3. Вимоги екологічних стандартів для нових та вживаних авто
Згідно з проєктом, нові транспортні засоби при першій реєстрації повинні відповідати екологічним стандартам: спочатку «Євро-5», а з 1 січня 2027 року — «Євро-6». Для вживаних автомобілів основною вимогою буде вік не більше 20 років.
4. Спрощення імпорту ретро-автомобілів
Автомобілі, які не виробляються та мають вік 30 і більше років, пропонується дозволити імпортувати за правилами закону «Про ввезення культурних цінностей». Для їхньої першої реєстрації вимоги щодо відповідності екологічним нормам не застосовуватимуться. Це дозволить легалізувати ретро-автівки та офіційно виїжджати ними на дороги.
5. Термін впровадження змін
У разі ухвалення, нові норми наберуть чинності через рік після офіційного опублікування закону. Наразі триває громадське обговорення проєкту, до якого можуть долучитися всі охочі на офіційному сайті Міністерства розвитку громад та територій.
Ці зміни спрямовані на оновлення автопарку України та підвищення екологічних стандартів транспортних засобів.
- Інформація в цій статті була підготовлена за підтримки наших партнерів Інститут досліджень авторинку.