Скільки буде коштувати розмитнення авто у 2022 році
Менш, ніж за десять днів - новий рік. Про зростання цін на вживані авто чули, мабуть, всі.
За прогнозом експертів Інституту досліджень авторинку, вживані авто дорожчатимуть на 15-20% поступово, протягом першого півріччя 2022 року. Зростання цін буде пропорційним до здорожчання цих моделей у країнах Євросоюзу: від 10-20% на бюджетні моделі до навіть 50% на дефіцитні за кордоном легковики з невеликим пробігом, віком до трьох років.
А от що буде з розмитненням? Якщо ціни на вживані авто піднімуться, відповідно зросте і вартість митного очищення.
Розмитнення одного і того ж самого автомобіля у 2022 році буде дорожчим, ніж у 2021-му, адже авто стане “старшим” на один рік. Уся справа в такому митному платежі, як акциз, адже він залежить, зокрема, від віку машини. Давайте подивимося на прикладі найпопулярнішого нині серед українців Volkswagen Passat.
Візьмемо модель Volkswagen Passat B6 2009 року з бензиновим двигуном, об’ємом 1,8 л та вартістю 7000 євро. Розраховуємо за стандартною формулою акциз:
Aкциз = базова ставка х коефіцієнт об'єму двигуна (об'єм циліндрів двигуна в см кб поділити на 1000) х коефіцієнт віку авто (кількість повних років; якщо авто старше 15 років, то коефіцієнт - 15).
Базова ставка для бензинових двигунів об'ємом до 3000 см3 - 50 євро. Тож акциз у 2021 році становитиме:
50 х (1800:1000) х 11 = 990 євро
А у 2022 році:
50 х (1800:1000) х 12 = 1080 євро
Чітко бачимо, що наступного року на теж саме авто акцизний збір нам обійдеться на 90 євро дорожче.
Розмитнити можна необмежену кількість автомобілів, якщо вони відповідають екологічним стандартам. Вживані легковики мають відповідати стандарту Євро-2 та вище, а вантажні й автобуси - Євро-5.
Не можна розмитнити товар чи транспортний засіб, який доставили з Росії чи виготовили там.
Строк доставки ТЗ до зони митного контролю залежить від пункту перетину кордону. Якщо перетин кордону відбувався через пункт пропуску Волинської митниці, строк становить 5 календарних днів, іншої митниці – 10 календарних днів. У випадку протермінування загрожує штраф - від 170 до 170 000 гривень, залежно від того, скільки днів минуло, або ж і конфіскація ТЗ.
До 8 лютого 2022 року триває пільговий період розмитнення “євроблях” для учасників Операції Об’єднаних Сил, які перебували на території ООС більше 90 днів у період з 15.05.2021 до моменту завершення чинності закону.
Для пільгового розмитнення їм потрібно надати:
1) посвідчення Учасника бойових дій;
2) довідка про перебування на території ООС.
Самі ж платежі, які треба сплатити під час розмитнення більшості ТЗ, залишаються незмінними:
- Ввізне мито - 10% від митної вартості авто.
Для пасажирських автобусів місткістю понад 10 осіб з дизельним двигуном об’ємом більше 5 л ставка буде 20%. Для електромобілів вона нульова, а для нових легкових авто з об’ємом бензинового двигуна понад 3 л - 5%.
- Акцизний збір.
Він залежить від виду ТЗ, об’єму та типу двигуна (дизель чи бензин), а також віку машини. За електрокар треба заплатити 1 євро за 1 кВт/год місткості електричного акумулятора.
3. ПДВ - 20% від митної вартості авто, акцизного збору і ввізного мита.
У 2022 році при розмитненні електрокарів ПДВ сплачувати не потрібно.
Попит на автомобілі з електродвигуном росте. За даними Інституту досліджень авторинку загальний обсяг ринку електроавтомобілів в Україні зріс на 73% у порівнянні з листопадом 2020 року. Окрім того, пільги на оформлення електричних авто збережуться і у 2022 році. Зважаючи на усе це, імпортувати їх досить вигідно, особливо у першій половині наступного року, поки ціна ще тримається. Бо як буде у 2023-му - невідомо.