Паризький автосалон 2022: нові підходи, тренди, підсумки
Paris Motor Show вважається наймасштабнішим автосалоном в Європі, та найстарішим у світі, адже проводиться з 1898 року. Та в цьому році виставка не здивувала своїх відвідувачів грандіозністю, адже відчувається криза світового автопрому. На заході представлено мало світових брендів, основна частина яких – це відомі французькі марки: Renault, Dacia та новий бренд групи Mobilize, Peugeot, Citroen, DS, а також Jeep, який входить до концерну Stellantis. Решта - відомі китайські (WEY та Ora від Great Wall, BYD) та навіть зовсім екзотичні бренди: французько-марокканський NamX та в‘єтнамський Velfast.
Господарі шоу, давні французькі бренди, пробують себе у нових сегментах. Наприклад, сьогодні Peugeot це уже не звичайний сімейний автомобіль, а бренд з амбіціями зайняти сегмент потужних спортивних авто. Citroen, виокремивши бренд DS, продукує під цією маркою преміум автомобілі.
Китайські автовиробники, про які останнім часом всі говорять, стараються вийти на європейський ринок, активно вкладаються у просування брендів та розробку нових моделей. Конкурують із західними виробниками у різних класах, у тому числі і у преміумсегменті.
На події мало новинок і презентацій, в основному це або електричні версії уже знайомих авто, або так званий «фейсліфтинг», або концепти, які найімовірніше ніколи не стануть серійними. Велика кількість брендів пропонує уже знайомі нам моделі з гібридними або електричними двигунами, а також присутні водневі авто, які мають піти у серійне виробництво у же в 2025 році.
З беззаперечним переходом Європи на електромобілі, ера машин з ДВЗ відходить у минуле. Закон забороняє продаж класичних авто уже з 2035 року, тому більшість автовиробників поступово до цього готується, уже сьогодні поступово переводячи лінійку моделей на електрику. Наприклад, Jeep презентував першу 100% електричну модель – Jeep Avenger 4*4. Загалом, абсолютна більшість новинок – це авто з нульовими викидами.
Та якщо говорити про нульові викиди - це не обов‘язково електромобілі. На паризькому автосалоні дуже багато уваги приділено альтернативним видам пального. Це і спеціальні установки для переобладнання бензинових автомобілів для роботи на етаноловому паливі (по суті, це бензин, перемішаний з етиловим спиртом, який виготовляють із кормового буряка) - так і водневі автомобілі, які можуть кинути виклик звичайним електричкам. Наприклад, прототип водневого NamX HUV зі змінними елементами живлення дозволяє вирішити проблему довгого заряджання електромобілів, та гарантувати запас ходу в 1000 кілометрів.
Зважаючи на світову кризу в автопромі, все більшу вагу набирає ринок вживаних авто. Чи не вперше на автошоу в Парижі себе показують імпортери і дилери як нових, так і вживаних авто. Основна перевага машин з пробігом, окрім ціни - швидкість: сів і поїхав, не потрібно чекати на її поставку до салону.
Автомобільні компанії задають нові тренди мобільності та задаються питаннями: чи потрібні в мегаполісі класичні авто? Чи достатньо ультрамалих машин, які по документах вважаються квадроциклами, і на частину із них навіть посвідення водія не потрібне, а керувати можна з 14 років? Таке рішення пропонує Aixam eCoupe, серед компактних мікроавтомобілів можна вибрати модель на будь-який смак: від спротивної версії і до міні-кросовера.
Бренд Renault пішов ще далі із суббрендом Mobilize. Компанія ставить питання: чи потрібно володіти автомобілем, чи достатньо каршерингу та так званого «авто за підпискою»? Ультракомпактний двомісний електричний Mobilize Duo виготовлений спеціально для каршерингу – купити його для особистого користування буде неможливо. Так автовиробники намагаються вгадати нові тренди мобільності та не втратити частину ринку у зв‘язку з переходом до нового уявлення мобільності в країнах західної Європи.
Ну що ж, побачимо, що з представленого на Paris Motor Show стане нашим сьогоденням, а що так і залишиться на етапі припущень, розробок та прототипів.