Посібник з викидів автомобілів на 2023 рік: що має знати кожен покупець із ЄС
Перед тим як купувати автомобіль в Європі, необхідно звертати увагу на євростандарти. Що повинен знати кожен покупець із ЄС? Розповідають експерти West Auto Hub.
Чинне законодавство ЄС щодо викидів
Всі європейські екологічні стандарти, які застосовуються для автомобілів, ділять на дві категорії: норми для виробників нових транспортних засобів та регулювання викидів вживаних автівок.
Екологічний стандарт “Євро” регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах транспортних засобів. Щоправда, екостандарти передбачають й інші норми, яким має відповідати автомобіль: строк служби акумуляторної батареї, шин, інших вузлів, агрегатів, з яких складається автомобіль, та навіть їхньої утилізації. В електромобілів є вимога щодо мінімального терміну експлуатації батареї та норм її утилізації.
Для нових автомобілів законодавство ЄС передбачає екостандарт Євро 6, проте наразі активно ведуться обговорення щодо переходу на Євро 7. Такі заяви викликали величезний супротив у автовиробників, адже це передбачає великі фінансові витрати: собівартість автомобілів зросте, доведеться відмовлятися від великої кількості бюджетних моделей. Вантажному транспорту важче перейти на електродвигуни, тому їм дають набагато більше часу для переходу на нульові викиди.
Інша сфера законодавства — регулювання викидів вживаних авто. Тут є певні відмінності, адже кожна країна самостійно вирішує, як контролювати вміст шкідливих речовин у вихлопних газах вживаних авто.
Багатші країни з розвиненою економікою, наприклад Франція або Німеччина, всіляким чином стимулюють купівлю нових авто із найвищими екостандартами. Та ці норми не розповсюджуються на вживані авто. В Європі можна їздити автомобілем навіть із Євро 0, але потрібно платити більше податків за експлуатацію. Також, якщо автомобіль має екостандарт нижче Євро 5, то в деяких містах може не мати права заїжджати до деяких центральних частин, що досить поширено в Німеччині.
У Франції за утилізацію старого дизельного авто надають знижку 10 тисяч євро на купівлю нового електромобіля. Також там доступні кредитні та лізингові програми фінансування.
А от бідніші країни Європи, такі як Литва, Латвія, Естонія, Словаччина, не запроваджують ніяких податків на використання автомобілів, адже вони не можуть дати своїм громадянам альтернативні рішення. Також їхня основна мета — це не перехід автомобілів на нульові викиди, а зменшення середнього віку авто.
Викиди автомобілів у Європі в майбутньому
Мета Європейського Союзу — до 2035-го року дійти до нульових викидів. Проте це не означає, що всі автомобілі будуть замінені на електромобілі.
Євро 7 стосується в тому числі авто з ДВЗ, бо вони на ринку все ще залишаються. З нульовими викидами можуть бути автомобілі із двигунами які викидають нуль СО2, але є двигунами внутрішнього згорання - наприклад, на біопаливі. Це актуально, якщо це йдеться про регіони чи країни, де не вистачає електропотужності чи немає можливості побудувати достатньої кількості зарядних станцій.
Проте варто розуміти, що перехід на екологічні двигуни буде відбуватися поступово і здебільшого шляхом заміщення авто з ДВЗ на електромобілі.
В майбутньому автомобілі з дизельними двигунами не випускатимуться, а бензинові ймовірно будуть замінені на гібридні. Більшість виробників вже так і зробили, адже це екологічно та фінансово вигідно.
Також автомобілі із гібридними двигунами є найпрактичнішими для українців. Адже в Україні поки недостатньо розвинена інфраструктура зарядних станцій та є нюанси щодо практичності користування ними.
Наразі в Україні для імпортованих легкових автомобілів діє екостандарт Євро 2, а для інших категорій - Євро-5, який з 1 січня 2025 року буде замінений на Євро 6.
Як підібрати надійний автомобіль, аби він відповідав всім вимогам? В цьому вам допоможуть спеціалісти West Auto Hub. Телефонуйте за консультацією нам 080 021 20 30.