Авторинок 2022: війна, ріст, зниження попиту

Авторинок  2022: війна, ріст, зниження попиту фото

Український авторинок у 2022 році пережив чимало: початок російської збройної агресії проти України, "нульове розмитнення" автомобілів, скасовування "нульового розмитнення" та падіння після скасовування "нульового розмитнення". Як "почувається" авторинок сьогодні, на що є попит та прогнози росту чи падіння цін - поговоримо на ці теми зі спеціалістом з реалізації автомобілів у West Auto Hub Миколою Мартинюком.

Авторинок  2022: війна, ріст, зниження попиту фото 1
  •  На вторинному автомобільному ринку впали попит і ціни. Чи це справді так?

Найбільш активним у 2022 році вторинний ринок виявився у червні - в останній місяць дії так званого “нульового розмитнення". Після повернення митних платежів імпорт вживаних авто різко знизився, а разом із ним - і загальна активність на ринку.

Загалом, всупереч падінню ринку, загальна потреба українців в автомобілях зберігається, адже рівень автомобілізації в країні удвічі менший від середньоєвропейського. Просто замість автомобілів з-за кордону покупці надають перевагу варіантам на внутрішньому ринку, адже чинна система оподаткування імпорту робить ввезення значної кількості автомобілів просто невигідною.

Враховуючи загальну ситуацію - війну, економічну кризу, тимчасове зменшення кількості населення, зміну курсу валют, подорожчання автомобілів за кордоном тощо - ситуацію на ринку не можна назвати катастрофічною, навіть більше - вона дає надію на швидке відновлення ринку в майбутньому.

Сьогодні спеціалісти компанії West Auto Hub помітили тенденцію скорочення попиту на легкові авто з-за кордону, проте зріс попит на комерційні транспортні засоби: вантажні автомобілі, тягачі та напівпричепи, спецтехніку.

Авторинок  2022: війна, ріст, зниження попиту фото 2
  • Чи змінилися ціни взагалі, у яких сегментах (бюджетний, середній, преміальний)?

Щодо цін, то цінова структура авторинку України залишається незмінною: найбільший попит мають машини вартістю до $10 тисяч (понад 70% пропозицій на ринку).

Середня ціна вживаного легкового авто знизилася із $5600 у вересні до $5300 у жовтні. Щодо середніх цін на найпопулярніші моделі, то тут також не помітно кардинальних змін: ціни на окремі моделі не змінилися взагалі, а на деякі хоч і впали, проте незначно. Загалом ситуацію з цінами можна описати як стабільну.

Водночас із преміум сегментом ситуація цікавіша: сьогодні ціни на такі автомобілі іноді навіть дешевші, ніж на аналогічні моделі у Європі. Це пов’язано зі світовою автомобільною кризою та дефіцитом нових авто: покупці надають перевагу вживаним авто замість нових, бо на них не потрібно чекати кілька місяців.

  • Які зараз тенденції спостерігаються?

Окрім вищеописаних тенденцій, помітне також зменшення частки дизельних автомобілів у структурі продажів. Частка бензинових автомобілів навпаки зростає. Це пов’язано як із паливною кризою та її наслідками - дизель не можна більше назвати суттєво економнішим за бензин, так і з поверненням податків на імпорт: ввозити дизельне авто з-за кордону менш вигідно через вищий акцизний податок.

Також варто відзначити зростання (точніше, відновлення) імпорту вживаних легковиків з країн Америки. Налагодилася їх логістика через порти Європи, з’явилася визначеність у строках доставлення та її вартості. Окрім цього, на ринку все ще багато “свіжопригнаних” авто з Європи під час дії “нульового розмитнення”, а ось сегмент авто з Америки відчуває нестачу. Тому зараз він активно наповнюється.

  • Чи впав попит та ціни на електрокари, у звʼязку із відключеннями електрики?
Авторинок  2022: війна, ріст, зниження попиту фото 3

Після піку продажів електричних машин у липні, наразі тенденція до зростання до них інтересу не помітна. У жовтні кількість звернень на купівлю таких машин суттєво знизилася. Враховуючи регулярні атаки ворога на електричну інфраструктуру України, найближчим часом падіння продажів електромобілів може продовжуватися.

Варто наголосити, що більшість електромобілів сьогодні привозять вживаними з-за кордону. Їх імпорт сьогодні найбільш вигідний: за електромобілі не потрібно сплачувати мито та ПДВ.

  • Чи будуть зростати чи падати ціни на вживані автівки до кінця року?

В умовах постійної невизначеності через війну в Україні, точно спрогнозувати щось дуже важко. Ціна на будь-який товар формується відповідно до закону попиту і пропозиції, проте варто враховувати й інші зовнішні фактори, котрі впливають на ринок. У разі, якщо ситуація залишатиметься більш-менш стабільною, причин для різких змін цін вживаних авто на ринку немає.

Підібрати авто з наявних?
Зв’яжіться з нами — з радістю допоможемо
request