Де купують і як продають вживані авто європейські дилери? Дослідження

Де купують і як продають вживані авто європейські дилери? Дослідження фото

На відміну від ситуації в Україні, в Європейському Союзі більшість вживаних автомобілів реалізують дилери – автокоміси, автохауси, автомайданчики та інші спеціалізовані компанії. Компанія carVertical провела опитування серед своїх клієнтів-автодилерів з Італії (63 компанії), Франції (61 дилер) та Польщі (54 продавці) і представила результати. Інститут досліджень авторинку вибрав найцікавіші дані, переклав їх українською мовою та опублікував основні висновки.

Середній вік та ціни на авто

Більшість вживаних автомобілів, які продають автодилери, належать до вікових категорій: 3-5 років (50%) та 6-9 років (33%). Старіші автомобілі (10+ років) складають лише 13% від усіх проданих автомобілів, а частка майже нових автомобілів (1-2 роки) невелика – близько 7%. Загалом середній вік всіх автомобілів, що продають опитані дилери, складає 6,1 року.

Щодо середньої вартості автомобілів, то тут є значні відмінності. Французькі покупці надають перевагу дорожчим автомобілям (середня ціна 30 тисяч євро), в той час як польські клієнти купують авто за середньою ціною 21 300 євро. Італійські покупці, які зазвичай обирають менші автомобілі, платять в середньому 17 400 євро.

Скільки часу витрачають на продаж одного авто?

Більшість дилерів продають автомобіль протягом одного місяця (35%). У 28% випадків покупця знаходять швидше, за 1-3 тижні, а інколи продаж займає 2-3 місяці (також 28%).

Французькі дилери зазвичай продають автомобілі повільніше – в середньому за 5,6 тижня, що логічно, враховуючи вищу середню ціну. Польські дилери продають швидше (в середньому за 4,9 тижня), ніж італійські (в середньому за 5,3 тижня), хоча італійці мають дешевші автомобілі.

Хочеш продати своє авто в Україні?
Зв’яжіться з нами — з радістю допоможемо
request

Де автодилери купують автомобілі?

Опитування показало, що автодилери найчастіше купують автомобілі у приватних осіб та бізнесів, зокрема через послугу трейд-ін. Проте існують відмінності між країнами.

Майже половина французьких дилерів (48%) купує машини в авторизованих дилерів, а 38% – на онлайн-аукціонах. У Польщі інтерес до онлайн-аукціонів ще більший – 61% місцевих продавців. В Італії 46% автодилерів регулярно купують авто на онлайн-торгах.

І в Італії, і в Польщі дилери також купують авто в авторизованих дилерів, але менше – 41% і 26% відповідно.

  • Дізнатися більше про глибокі аналітичні дослідження, експертні прогнози та освітні ініціативи, які сприяють створенню прозорого і цивілізованого ринку автомобілів в Україні та  бути в курсі останніх тенденцій і отримати цінну інформацію для успішної діяльності в автомобільній галузі. Відвідайте сайт нашого партнера  Інститут досліджень авторинку.

Де автодилери продають вживані авто?

Французькі та італійські дилери рідко використовують онлайн-аукціони, тоді як у Польщі це найпопулярніший метод продажу (69%). Натомість французькі та італійські дилери активно користуються онлайн-маркетплейсами (86% і 73% відповідно).

Італійські дилери найчастіше користуються фізичними авторинками (67%), у Франції цей спосіб популярний серед 23% дилерів, а в Польщі лише 2% опитаних використовують офлайн-авторинки.

З яких країн експортують та імпортують вживані авто?

Євросоюз є великою економічною зоною, де дилери активно обмінюються автомобілями. 80% французьких дилерів купують авто з інших країн. У Польщі цей показник дещо нижчий (70%), а в Італії – 56%.

Найбільше авто за кордон продають польські дилери (59%), потім італійці (48%) та французи (43%).

Німеччина – основне джерело вживаних авто для європейських дилерів, на другому місці – Бельгія.Французькі дилери купують 72% авто в Німеччині та 49% – у Бельгії. Італійці – 46% у Німеччині та 22% у Бельгії. Польські дилери купують 48% авто в Німеччині та 35% – у Бельгії.

Серед інших популярних країн для купівлі вживаних авто – Нідерланди, Швеція, Італія, Австрія, Франція та Іспанія.

Польські автодилери надають більше інформації покупцям

Польські автодилери значно активніше надають інформацію покупцям порівняно з колегами з Франції та Італії. Вони пропонують тест-драйв (87%), дозволяють технічний огляд (83%), включають детальну інформацію в оголошення (70%) та надають звіт про історію авто (62%). Лише невелика частка французьких (9%) та італійських (6%) дилерів пропонують звіт про історію авто своїм клієнтам.