Авторинок ЄС: гібриди виходять на перше місце, дизель завершує гру
Світовий авторинок
Європейський автомобільний ринок у 2024 році продемонстрував невелике, але помітне зростання на тлі значних змін у структурі продажів. Гібридні автомобілі (HEV) поступово займають провідні позиції, випереджаючи бензинові авто за популярністю. Водночас електромобілі, хоча й залишаються в трійці лідерів, продемонстрували спад продажів порівняно з попереднім роком. Про це повідомляє польська аналітична агенція SAMAR.
За даними Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), ринок ЄС завершив 2024 рік із незначним приростом: реєстрація нових легкових авто зросла на 0,8%, досягнувши 10,6 мільйона одиниць. Проте ситуація варіювалася залежно від країни: Іспанія показала істотне зростання (+7,1%), тоді як Франція (-3,2%), Німеччина (-1%) та Італія (-0,5%) зафіксували спад.
Зміни в структурах приводу
Значні трансформації торкнулися ринку силових агрегатів. Повністю електричні автомобілі (BEV) зберігають третю позицію за популярністю в ЄС із ринковою часткою 13,6%. Цей показник перевершив частку дизельних авто, яка знизилася до 11,9%. Проте в грудні 2024 року продажі електромобілів впали на 10,2%, головним чином через значні скорочення у Німеччині (-38,6%) та Франції (-20,7%).
Справжнім проривом 2024 року стали гібриди (HEV). Упродовж останніх чотирьох місяців їх популярність постійно перевищувала бензинові авто. У грудні частка гібридів досягла 33,6%, у порівнянні з 26,5% за аналогічний період попереднього року. Бензинові автомобілі, попри те, що залишаються найбільшим сегментом із часткою 33,3%, зазнали зниження реєстрацій на 1,8% у грудні. Гібриди закінчили рік на другій позиції з ринковою часткою близько 31%.

Гібриди із заряджанням від мережі
Плагін-гібриди (PHEV) також показали позитивну динаміку в грудні (+4,9%), завдяки зростанню у Франції (+44,9%) та Німеччині (+6,8%). Проте за підсумками року сегмент знизився на 6,8% порівняно з 2023 роком.
Відмова від дизеля
Найбільший спад зафіксовано у сегменті дизельних авто. У грудні 2024 року їх частка знизилася до 9,8%, підтверджуючи довгострокову тенденцію поступової відмови Європейського Союзу від цього типу приводу.
- Інформація в цій статті була підготовлена за підтримки наших партнерів Інститут досліджень авторинку.