Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото

2021 рік був вдалим для авторинку України. Продажі авто зросли, незважаючи на світову кризу автопрому, пандемію та її наслідки. За останні 12 місяців в нашу країну імпортували понад 500 тисяч легковиків з пробігом. 

West Auto Hub спільно з експертами Інституту досліджень авторинку склали прогноз, яким буде імпорт  вживаного транспорту у 2022-му. 

Це рік можливостей для автобізнесу. Не означає, що він буде легким. На вершині опиниться той, хто зуміє приборкати хвилю змін та використати ці нові можливості. 

Коли навесні 2020 року з’явилися тимчасові обмеження на в’їзд до ЄС, це змінило всю логістику пригону вживаних машин з Європи, каже виконавчий директор West Auto Hub Юлія Риковська. Замість того, щоб доставляти авто самотужки, дилери почали робити це автовозами. Потім ці обмеження зняли, але такий спосіб доставки авто не втратив популярності, адже це зручніше та часто дешевше.

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото 1

«Якби не пандемія, процес переходу міг би зайняти значно більше часу», — зазначила пані Юлія.

«Ми є свідками фактично трансформації стихійного ринку в цивілізований. Від «одинаків» в автобізнесі – до формування брендів. Від ситуативного ведення справи – до стратегування та планування. І хоч ми не можемо зазирнути у майбутнє, ми можемо його прогнозувати. Наш досвід та знання дають таку можливість», – каже Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку.

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото 2

ЯКИМ БУДЕ 2022 РІК ДЛЯ АВТОБІЗНЕСУ: ЗМІНИ, ТЕНДЕНЦІЇ, НОВІ МОЖЛИВОСТІ 

Об’єми імпорту

Високий попит на вживані авто зберігатиметься. Якщо закони не зміняться, у 2022 році в Україну імпортують близько пів мільйона автівок. 

Ринок авто з пробігом стане більш передбачуваним: імпорт буде лише офіційним, без “євроблях”.

Ціни та моделі

Авто з пробігом в Україні почнуть дорожчати у другій половині року. Вартість вживаних автомобілів з-за кордону зросте на 15-20%. Усе через кризу світового автопрому

Більшу половину продажів авто в Україні й надалі становитимуть машини вартістю до 10 тисяч доларів. Причина у низькій купівельній спроможності громадян. Коли українці стануть заможніші, тоді й автівки купуватимуть дорожчі. 

ТОП найпопулярніших моделей вживаних авто суттєво не зміниться.

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото 3

Стан автівок та шахрайство

Якість «свіжопригнаних» авто може погіршитися через їх нестачу та складність купівлі. Зважаючи, що українці купляють недорогі авто, то вибір впаде на легковики в гіршому стані, з більшим пробігом чи певними дефектами.

Побільшає авто-шахраїв: скручені пробіги, маскування дефектів та приховування реальної історії. 

Зважаючи на це, послуги перевірки технічного стану та історії авто за кордоном стануть ще популярніші. 

Країни

Труднощі з купівлею авто з Європи стимулюватиме бізнес шукати нові ринки для імпорту. В імпорті може зрости частка автомобілів з Грузії, Південної Кореї (з 5% до 10%) та навіть таких екзотичних країн, як ОАЕ. 

Автівки з Європи складатимуть не менше 60% від загальної кількості імпорту. Частка може зростати, якщо великі європейські компанії зайдуть в Україну. Це може статися цього року через значну зацікавленість українським авторинком.

“Американців” буде приблизно 30-35% на ринку. Проте складнощі з купівлею авто на страхових аукціонах та подорожчання змушуватимуть автобізнес шукати виходи. Наприклад, завдяки частковому переходу в сегмент машин без аварійного минулого.

Аукціони

Користуватимуться попитом автомобільні аукціони та платформи, що продають авто після лізингу. Так як на вживані авто високий попит, але є дефіцит, то ці інструменти допоможуть придбати авто більш вигідно. 

Вплив карантину

В умовах дефіциту вживаних авто виграє той, у кого буде можливість вазагалі купувати автомобілі та ще й за вигідною ціною. Це часто означає про купівлю транспорту гуртом, а не однієї машини. Перевага буде в тих, хто має досвід роботи із закордонними дилерами. Лише моніторити оголошення в інтернеті буде мало.

Усе, що “онлайн” у сфері імпорту, буде процвітати. Нині купити, доставити та оформити авто можна дистанційно і попит на це ростиме. 

Автоматизація 

Автобізнес шукатиме, як здешевити процеси. Буде розвиватися автоматизація, наприклад за допомогою спеціалізованих CRM-систем.

Шляхи росту

Триватиме формування цивілізованого ринку та його трансформація. Відбуватиметься перехід від “індивідуального” бізнесу до колективного. З’явиться ще більше брендів, майданчиків та компаній. Водночас зростатиме конкуренція. Автобізнесу доведеться шукати шляхи росту. Наприклад, використовуючи аналітику автомобільного ринку для збільшення продажів.

Кредит та лізинг

Розвиватиметься сфера фінансування купівлі авто - автокредитування та лізингові програми. Це може бути одним з основних інструментів підвищення продажів в автобізнесі у 2022 році.

Техогляд

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото 4

Обов’язковий техогляд для приватних легковиків може мати сильний вплив на тенденції імпорту. Якщо він буде, як у Європі, то машини в неналежному технічному стані, з «вирізаними» каталізаторами та сажевими фільтрами можуть втратити популярність. Тоді, як зараз всі орієнтуються лише на ціну, бо ніхто подібні речі не контролює.

Розмитнення

Держава рухається до “розмитнення у смартфоні”. Це було анонсовано відносно нещодавно, однак з 2 грудня 2021 року механізм так і не запрацював. Проте рух в сторону «авто в телефоні» точно буде, адже діджиталізація є одним із головних напрямків, декларованих чинною владою. 

Яким буде розмитнення у 2022 році можна прочитати тут.

Реєстрація на автомайданчиках

Це ще одна новація, яка може з’явитися цього року - реєстрація “свіжопригнаного” авто з пробігом без візиту до Сервісного центру МВС, прямо на автомобільному майданчику. Так, як це працює із новими автомобілями.

Податки

Змін в нарахуванні податків при імпорті авто очікувати не варто. На це впливає лише Верховна Рада України. Будь-який законопроєкт, щоб їх внести, це затяжний процес.

РИЗИКИ

Коливання курсу валют

Чим вищий курс долара, тим менша купівельна спроможність українця. Відповідно й авто він може купити або дешевше, або не купити взагалі. Здешевлення долара також негативно впливає на можливість купити авто з-за кордону.

Економічна криза та політична нестабільність

Доведено, що люди готові придбати машину, коли вони впевнені у економічній ситуації в країні. Нестабільність завжди лякає. 

Що буде з імпортом авто у 2022 році. Аналітичний прогноз фото 5

Зміна законів 

Якщо певним групам впливу вийде пролобіювати зміну чинних правил імпорту – збільшити податки чи запровадити жорсткіші екологічні стандарти, то ринок може стати таким, як 5 років тому. Частина людей, що працює в автобізнесі, втратить джерело доходів. У держбюджет буде менше надходжень. Менший прибуток буде і в суміжних бізнесів. Не виключена поява чергової хвилі “євроблях”. Тому об‘єднання для захисту економічних інтересів – ще один виклик 2022 року для бізнесів імпорту вживаних авто.